Na het opstaan vanmorgen zag ik het zonnetje al stralen.
Dat belooft een mooie dag te worden. We dachten als eersten bij het steunpunt te zijn,niet dus.
Corrie zat al te wachten en weldra kwamen er steeds meer mensen. Op tijd vertrokken we met 24 personen en via
pagnevaartweg en een stukje parrallel langs de rondweg naar het pagnevaartbos. Restaurant "de Cockpit" was ons koffie adres.
Eenmaal binnen vroeg ik aan P hoeveel mensen hij geteld had. 26 Anwoordde hij, maar ik telde er maar 21 1
Bleek er nog enkelen een sanitaire stop te maken. De koffie liet ons lekker smaken en na een korte pauze stapte weer op. Even over de spoorweg overgang was er een discussie : lopen we rechtdoor of via de Marijkestraat ?
Werd toch de Marijkestraat. Rond de klok van 12 waren we weer terug.
Weet u trouwens waar de naam Seppe vandaan komt?
In 1847 had Jacobus Sep een uitspanning bij Male Farm. Spoorwegarbeiders die aan de spoorlijn werkte in 1854 lagen bij Jacobus Sep in de kost. Bosschenhoofd was niet zo goed bekend, dus zeiden de arbeiders dat ze bij Seppe werkten. Zo schijnt de naam ontstaan te zijn.
In 1949 vestigde Adrie van Campenhout zich op Seppe . Kocht een stuk grond en begon een zweefvliegveld. Pas in 1961 kreeg hij vergunning om ook sportvliegtuigen te laten opstijgen. Van een verharde landingsbaan was toen nog geen sprake.
Niemand kon toen bevroeden dat dit ooit zou uitgroeien tot Airport Breda.
Rest mij nog om alle zieken beterschap toe te wensen. Groetjes Jack